Functie

Op zoek naar een nieuwe uitdaging waarbij je naast een adviserende rol ook een verantwoordelijke functie opneemt om de kwaliteit van de woon-, leef- en zorgomgeving toekomstgericht verder uit te bouwen?

Dan ben jij de ideale match!

 

 

Profiel

Als beleidsmedewerker in de ouderenzorg:

  • Ontwikkel, ondersteun en implementeer je beleid dat vorm geeft aan de visie op wonen en leven.
  • Volg je actief beleidsontwikkelingen rond ouderenzorg op binnen de diverse overheden en netwerken, en vertaal je deze naar de impact op het werk in de woonzorgcentra.
  • Ga je proactief aan de slag en formuleer je beleidsadviezen t.a.v. de dagelijks verantwoordelijken en het dagelijks bestuur.
  • Zoek je naar opportuniteiten in het intersectoraal en interdisciplinair werken binnen de zorggroep en daarbuiten.
  • Neem je actief deel aan relevante netwerkvergaderingen.
  • Rapporteer je aan de dagelijks verantwoordelijken en het dagelijks bestuur.

 

Als kwaliteitscoördinator:

  • Ben je medeverantwoordelijk voor de uitvoering van het kwaliteitsbeleid waarbij het kwaliteitshandboek als werkinstrument dient.
  • Bewaak en verbeter je het kwaliteitsbeleid, de kwaliteitssystemen (o.a. organogram, functieomschrijvingen, overleg- en communicatiekanalen, vormingsbeleid), en de  operationele procedures en werkvoorschriften.
  • Stel je een jaarlijks kwaliteits- en actieplan op, gebaseerd op het zorgstrategisch plan.
  • Informeer, sensibiliseer en ondersteun je alle medewerkers in de ouderenzorg m.b.t. kwaliteitsvol werken.
  • Stuur of ondersteun je diverse projecten in nauwe samenwerking met leidinggevenden en collega’s.

 

Als ombudspersoon:

  • Ontvang en registreer je klachten van bewoners en hun families over de werking.
  • Ga je met deze bewoners en/of hun familie in gesprek.
  • Zoek je naar antwoorden (luisteren, bemiddelen, signaleren, aankaarten bij leidinggevenden).
  • Stel je je beschikbaar en luisterbereid op en geef je feedback over de opvolging van de meldingen aan de melders.
  • Werk je onafhankelijk en rapporteer je minimum jaarlijks aan het dagelijks bestuur.

 

Jij bent de stafmedewerker die we zoeken omdat je:

  • Beschikt over een bachelor- of masterdiploma in de humane wetenschappen of kennis gebaseerd op aantoonbare relevante ervaring.
  • Enige affiniteit met ouderenzorg hebt en/of ervaring in een beleidsondersteunende rol.
  • In staat bent je te denken en handelen in lijn met de missie, visie en doelstellingen van de organisatie.
  • Strategisch denkt en handelt om een toekomstgerichte visie op te bouwen vanuit sterktes en aandachtspunten van de organisatie en deze weet te vertalen naar een planmatige realisatie.
  • Vlot een probleem analyseert en tegelijk het overzicht behoudt bij complexe kwesties. Je brengt mogelijke oorzaken, verschillende invalshoeken, en meerdere opties in kaart.
  • Een vlotte pen hebt en er ook van houdt iets mondeling toe te lichten voor groepen.
  • Door middel van onderhandeling en samenwerking een overeenkomst kan bereiken wanneer belangen en doelstellingen niet helemaal gelijklopen.
  • Effectief plant en organiseert, graag samenwerkt en tegelijk vlot zelfstandig aan de slag kan, doelen en prioriteiten bepaalt en realiseert, systematisch rapporteert over je werk, en openstaat voor feedback en leerkansen.

Plaats van tewerkstelling

Aanbod

Wij bieden jou:

Wij bieden jou een voltijdse job van onbepaalde duur. Minimum 80% is bespreekbaar .

 

Je komt terecht in een dynamische organisatie waar warme en deskundige zorg hand in hand gaan. Goede zorg vraagt gedreven medewerkers; we investeren dan ook graag in jouw welzijn en persoonlijke groei.

 

Je wordt verloond aan een passend IFIC 17, zoals dat geldt voor onze sector.

 

Als medewerker van de Alexianen Zorggroep Tienen krijg je de nodige verantwoordelijkheid, kan je op regelmatige basis vorming volgen en je interessegebieden ontwikkelen. Elk WZC beschikt over een eigen parking. Daarnaast bieden wij jou de mogelijkheid tot (elektrische) fietslease, een hospitalisatieverzekering, woon-werkvergoeding, tegemoetkoming openbaar vervoer (gratis treinabonnement en verhoogde tegemoetkoming bus), maaltijdcheques van 4,70 EUR per gewerkte dag, kinderopvang tijdens schoolvakanties (6,66 EUR/dag, locatie Tienen), kortingen via Benefits at Work en verschillende activiteiten (bowling, personeelsfeest, afterwork party, Sinterklaasfeest, …).

Klik hier voor het volledige overzicht. https://alexianentienen.be/content/jobs/onze-troeven

Bijkomende informatie

Meer informatie of solliciteren?

  • Jouw contactpersoon

Jill Hermans / Directeur zorg
jobs@azt.broedersvanliefde.be

 

  • Sollicitatieproces:

Solliciteren kan t.e.m.  5 mei 2024 via http://jobs.alexianentienen.be
cv-screening: 6 mei 2024
sollicitatiegesprekken: 7 en 8 mei 2024

 

Werken bij de Alexianen Zorggroep Tienen?

De Alexianen Zorggroep Tienen is een organisatie in beweging. We spelen flexibel en efficiënt in op kansen en uitdagingen. We gaan voor kwaliteit van zorg en streven naar voortdurende verbetering van ons werk.

Samen, met respect voor iedereen en in dialoog, maken we onze gezamenlijke doelstellingen waar. We ontmoeten iedereen vanuit een open houding, en met de glimlach.

Wie bij AZT werkt is vriendelijk en dynamisch en is gericht op kwaliteit en samenwerking.

We zijn zowel actief in de geestelijke gezondheidszorg als in de ouderenzorg en bestaan uit het psychiatrisch ziekenhuis Alexianen Tienen, met een psychotherapeutisch dagcentrum in Leuven, de woonzorgcentra Sint-Alexius, Huize Nazareth en Passionisten en Hestia. Onze organisatie maakt deel uit van de Broeders van Liefde.

Interesse in deze job?

Sollicitatieprocedure

Uw sollicitatie wordt ingediend bij De heer Bert Lambeir, algemeen directeur van de Alexianen Zorggroep.

Deel deze vacature